[ חזרה ]

התמודדות עם כאב בזמן הלידה.

הפחד הגדול ביותר של יולדת בזמן הלידה הוא- הגדרת כאב- חוויה תחושתית בלתי נעימה שמקורה בנזק הכאב הוא הסיבה העיקרית ללחץ, סטרס ובקשת עזרה. אך ורק היולדת חשה בכאב , ואף אחד מהאנשים הנמצאים בקירבתה (בן זוג, אמא, דולה או אחד מהצוות הרפואי) אינם יכולים להרגיש או לאמוד את עוצמת על מנת להתמודד טוב יותר בזמן הכאבים צריך להבין את מקור הכאב, ולתרגל טכניקות שונות כדי להקל בכל שלב בלידה.

דבר ראשון, מומלץ להירשם לקורס הכנה ללידה וללמוד מהמדריכה את הטכניקות הקיימות להקלה על הכאבים.

דבר שני, מומלץ לעבור את ההדרכה עם בן זוג מלווה שיהיה גם בלידה ויוכל לכוון ולהרגיע בזמן הכאבים.

בשלב הראשון, השלב הלטנטי, של פתיחה עד 3 ס"מ , היולדת עדיין בשליטה על גופה, יכולה להתמודד עם הצירים בדרכה ובדרכים שלמדה, מומלץ לשלב טילטולי אגן, עיסוי הגב, שוקיים, בהחלט יכול להביא לרגיעה והרפייה.

בשלב השני, השלב האקטיבי, הכאב עובר לחוט השדרה, עוצמת הכאב עולה בהדרגה, רצוי לשלב תרגילי נשימה ,לעסות כתפיים, ירכיים, גב תחתון- עצם עוצמת הציר תתחזק והיולדת תבקש כי המלווה יגביר את עוצמת העיסוי, על מנת שיקל עליה ויחזק אותה לציר הבא.

בשלב השלישי, שלב הפלטו, מקור הכאב הוא לחץ על הפרינאום שהולך ומתגבר ומתרכז על המלווה לעסות את גופה, אך לעיתים היולדת תבקש כי לא ייגעו בה ותנסה להתרכז אך ורק בלחיצות בכדי ללדת את צריך להזכיר ליולדת לנשום בין ציר לציר, ללטף אותה, לומר מילים חזקות ואופטימיות שיתנו לה כוח להמשיך עד הסוף כאשר תיראה את תינוקה בפעם על המלווה מוטלת אחריות רבה לנסות ולהקל, להדריך, להיות שם בשבילה בכל זמן שתרצה עזרה ולו במילה אחת טובה שתחזק אפשר להשתמש ברפלקסולוגיה, אך ורק מלווה שהוכשר לבצע זאת, עוזר רבות להרפייה ולהקלה על הכאב.

[ חזרה ]