[ חזרה ]

תזונה בהריון

בזמן ההריון, התזונה היא מרכיב חשוב ביותר לבריאות האשה והעובר.

תזונה בלתי מאוזנת ובלתי מספקת לפני ההריון ובמהלכו עלולה לפגוע בבריאות האשה והעובר.

מומלץ לאכול מגוון של סוגי מזונות מכל הקבוצות:

  • פחמימות – לחם מלא, תירס, אפונה
  • שומנים – שקדים ואגוזים, טחינה, שמן זית/שמן קנולה/שמן פשתן
  • חלבונים – עוף, בשר, הודו, דגים, ביצים, מוצרי חלב
  • ויטמינים – פירות וירקות טריים, קיטניות, דגנים מלאים

בהריון מומלץ לאכול מזון עשיר בברזל, וכן מזון עשיר בויטמין סי, המגביר את ספיגת הברזל בגוף.

ויטמין סי – פרי הדר, קיווי, פלפל וגמבה. התצרוכת המומלצת היא פרי אחד ביום.

המעיטי במזון עתיר שומן .כגון – מזון מטוגן, חטיפים, שמנת, צ'יפס, ממתקים.

המעיטי גם במשקאות ממותקים אשר ערכם התזונתי זניח ודל. מומלץ לשתות לפחות 12 כוסות מים ביום.

כדאי לזכור:

עלייה תיקנית בהריון היא בין 10-16 ק"ג. אומנם חלק מהמשקל יורד כבר בזמן הלידה, אך רצוי לשמור על תזונה נכונה גם לטווח הרחוק.

[ חזרה ]